Welkom op ons reisblog!

8 mei 2019 - Reeuwijk-Brug, Nederland

Hallo allemaal,

Zoals een aantal van jullie weten gaan wij in juni naar Schotland en rijden dan de North Coast 500 route. Dit ter ere van ons 12.5 jarig huwelijk op 15 juni.

Als dat nog niet leuk genoeg is kwam ik bij toeval (ja echt!) via het EYF (Edinburgh Yarn Festival) Shetland-wol tegen met de naam 'North Coast 4-ply'. Deze wol wordt gemaakt door 'The Border Mill' in Duns, Schotland (http://www.thebordermill.co.uk).
De kleuren in deze wol-collectie zijn vernoemd naar plaatsnamen en planten, bloemen èn bezienswaardigheden langs de North Coast 500-route.

Peter had het briljante idee om alle kleuren te gebruiken voor een souvenir-sjaal en dan de juiste kleur in de sjaal te breien op de locatie of bij het object waar het naar vernoemd is. En daar dan uiteraard foto's van te maken. De wol is inmiddels binnen en 'woont' nu in een vintage KLM-koffertje. Klaar om samen met os te vertrekken naar Schotland.

Veel vrienden en bekenden gaven aan ons te willen gaan volgen via Facebook, maar om niet allerlei Facebook (brei)groepen te vervuilen èn om ook niet allerlei vrienden apart te mailen/appen heb ik besloten een reisblog te maken van deze reis.

Bij dezen dus. Onze reis begint op 5 juni en eindigt 22 juni als we met de ferry weer terug naar Nederland gaan. We zullen foto's en verhalen plaatsen van onze 'avonturen' en uiteraard van onze sjaal en de wol van 'The Border Mill' natuurlijk.

Ik zal de teksten ook in het Engels plaatsen voor onze Engels-talige vrienden en volgers.

Tot snel!

Irene (en Peter)
-------------------------------------------------------------------------

Hello Everybody,

As some of you know, we will go to Scotland in June and then drive the North Coast 500 route. This in honor of our 12.5 years of marriage on June 15 (this is something that is 'officially' celebrated in The Netherlands).
If that is not fun enough, I accidentally (yes really!) came across Shetland wool with the name 'North Coast 4-ply- via the EYF (Edinburgh Yarn Festival).
This wool is made by 'The Border Mill' in Duns, Scotland (http://www.thebordermill.co.uk).

The colors of this collection of wool are inspired by the North Coast and named  after villages, plants, flowers and POI's along the North Coast 500 route.
Peter had the brilliant idea of ​​using all colors in a souvenir scarf and then knitting the right colour for the scarf at the location or near the object it is named after and of course taking pictures of it. The yarn has arrived in the Netherlands and now 'lives' in a cute vintage KLM-suitcase, ready to go with us on our trip.

Many of our friends indicated that they would like to follow us on Facebook, but in order to not pollute all kinds of Facebook(-knitting) groups and also not to have to email/text friends and family separate, I decided to make a travel blog for this trip.

So here it is. Our journey starts on June 5 and ends June 22 with the ferry back again to the Netherlands.
We will post pictures and stories here of our 'adventures' and of course of the progress of scarf and yarn-spots, let's see if we can find all the locations.