Dag 13, een mooie rit naar Kinlochleven

19 juni 2019 - Kinlochleven, Verenigd Koninkrijk

Goedemorgen,

wederom slechte verbinding dus een verlaat verhaaltje.

Gisteren zijn we in Lochcarron eerst gestopt bij de Lochcarron of Scotland weavers. Daar hebben we een briljant krukje gekocht met uiteraard tartan bekleding. Zolang het in de auto past...🙈

At Lochcarron Weavers

Ennnn (ja ik weet dat ik ze ook kan breien): superleuke polswarmers

A bombardment of colors

We zijn via Skye naar de ferry gereden bij Kyle Rhea naar Glenelg. Wederom een supermooie route en.... het was droog op Skye!!!

Just another amazing view...

Het veerpontje van Kyle Rhea naar Glenelg was klein en super! We hebben tijdens het oversteekje gewoon een zeehond zien zwemmen. (Die willen blijkbaar ook wel eens naar de overkant).

Glenelg bleek een superleuke Inn te hebben, dus het was acuut koffietijd. En de hond daar dacht even dat hij een poedelachtige was met fout haar😂.

Collage

Toen een mooie rit, met weer wat breien in de regen, naar Kinlochleven. s’Avonds zijn we curry gaan eten met onze vrienden uit Fort William, Conny en Rene. Het was weer ouderwets gezellig. 😁.

Meeting up with 'old' friends

Vandaag rijden we naar Isle of Bute.. en ik moet nog even een stukje breien😜

————————————————

Good morning,

Again a bad connection, thus a little belated story.

Yesterday we first stopped in Lochcarron at the Lochcarron of Scotland weavers. There we bought a brilliant stool with, of course, tartan upholstery. As long as it fits in the car ... 🙈

And (yes I know I can knit them too): i bought super nice wrist warmers. After that We drove via Skye to the ferry at Kyle Rhea to Glenelg. Again a super nice route and .... it was dry on Skye !!!

Rain led to some nice photo opportunities

That is when our sunroof comes in handy...

The ferry from Kyle Rhea to Glenelg was small and super! We just saw a seal swimming during the crossing. (Apparently they sometimes want to go across).

Cramped on the Ferry to Glenelg

On the ferry to Glenelg

Glenelg turned out to have a super nice Inn, so it was an acute coffee time. And the dog there thought for a moment that he was a poodle with a bad hairday😂.

Is it a sheep?

Then it was a nice drive to Kinlochleven, with some knitting in the rain.

Almost no rain...

In the evening we went out for curry with our friends from Fort William, Conny and Rene. It was like old times, fun! . 😁. Today we are driving to the Isle of Bute ... and I have to knit a little more 😜

81380D2C-7230-40E4-8834-D4F92180E0AE

6823B9E5-8E42-4E49-A6D0-BAE013DCBC4E

1. Ineke mooijman:
    Mooie foto's !
    Staat goed , Peter bij het haardvuur !👍
  2. Cisca:
    19 juni 2019
    Oooo, the Genelg ferry! The last of its kind. We loved it too, stunning route and scenery. Loved the photos again 😘
  3. Daan:
    Looks nice!!
  4. Jolande van de Beld:
    19 juni 2019
    Wat een heerlijk verhaal weer en fantastische foto's!
  5. Juliet & John:
    My but doesn’t Peter look at home in the Glenelg Inn! Love the knitting photos - and I can see why you couldn’t resist those wrist warmers, Irene. We’re at Edinburgh airport just now waiting for our flight to Frankfurt - knitting to hand, of course!
  6. Lia Rozendaal:
    19 juni 2019
    T is genieten voor jullie, maar ook voor ons! heerlijk de foto's en verhalen!
  7. Rijk:
    Ann vond eergisteren bij opruimen van spullen van haar vader toevallig (o.a.) een oude Ordenance Survey map, RAF War edition 1939, voor Schotland/North Atlantic. Die dingen werden op linnen geplakt om intensief gebruik te kunnen overleven. Die kaart moet tenminste 48 keer "professioneel" gebruikt zijn en dat zie je aan de slijtage en ruik je door het vocht.
    Met een sterke leesbril was het desondanks mogelijk jullie op de kaart redelijk compleet te volgen, omdat die kaarten buitengewoon gedetailleerd zijn. We hebben afgesproken volgend jaar haar moeders geboorteplaats te bezoeken in Fife, alvorens jullie route te volgen!
  8. Rijk:
    Uiteraard met die kaart!
  9. Plonie:
    Zo bijzonder iedere dag een mooi reisverslag!! En prachtige foto’s!
  10. Marijke Klaren:
    20 juni 2019
    Dat ziet er weer schitterend uit, fantastisch mooie reis en belevenissen.