Dag 16, The Border Mill

21 juni 2019 - Eyemouth, Verenigd Koninkrijk

Hallo Allemaal,

Vanmorgen zijn we van Rothesay op Bute naar ‘The Border Mill’ in Duns gereden.

De ferry van Bute naar Wemyss was maar een half uurtje.

Tussentijds koffie in het zonnetje en daarna weer verder naar Duns.

BCADA932-29F5-4C08-BBCD-BC668BCC946D

We werden daar vanmiddag verwelkomd door Holly met koffie èn de geweven stola/sprei/doek die Juliet gemaakt heeft met de North Coast tweed 4ply. In het echt is hij nog veel mooier dan op de foto.

C96C796E-CB09-47D4-9B0B-D6BEFC3A29E0

Holly heeft ons een uitgebreide toer gegeven door de spinnerij, heel erg interessant. Wat een mooie producten en wat een werk om tot zo’n eindproduct te komen... En dan moet er nog gebreid of geweven worden... 😂. “Holly, thanks for the tour. We loved it” 😊!

C8741B7F-BC1E-4FBD-9ED5-F83C889D426A

Het was echt superleuk en (verrassend) en ik heb toch weer wat wol meegenomen: Alpaca Tweed Silk ❤️ . Ben benieuwd hoe deze breit.

1043CD75-C7FB-48E1-93E1-55C68BD85225

En... tromgeroffel... de NC500 sjaal is af!!

551F639C-383E-49D7-BEFA-2657CBB1D632

Vandaag in de auto heb  ik de boven- en onderkant dichtgemaakt (via een kitchener steek, voor de nieuwsgierigen).

Hij weegt 350 gram en zijn naam is... Ehmmm, heeft hij niet.

Thuis wordt hij gewassen en opgespannen. Dan is hij eigenlijk pas echt klaar.

Morgen gaan we naar Hull. En dan op de ferry naar huis zodat we zondagochtend weer thuis zijn. Als we nog wat leuks zien onderweg dan komt er nog een verhaaltje en anders was dit het echt. Wij vonden dit echt een topreis. Het fenomeen ‘roadtrip’ beviel ons erg goed. Dus wie weet tot een volgende keer?

Vanavond: boodschappen. In ieder geval Ginger beer, custard, Haggis, Bold waspoeder (lavendel), kaas, crackers...

Morgen, onderweg naar Hull nog lunchen bij Claire en Stephane! 😄👍❤️

Groetjes en liefs,

Peter en Irene

————————————————-

Hi everybody,

This morning we drove from Rothesay on Bute to The Border Mill, Duns.

The ferry from Bute to Wemyss was only half an hour.

On the road we had some coffee in the sun and then we went on to Duns.

We were welcomed by Holly with coffee and the woven stole / bedspread / cloth that Juliet made with the North Coast tweed 4ply.

DA8B9802-8DF8-4767-BB2F-9C725F132A1F

In real life it is even more beautiful than on photos. Holly has given us an extensive tour through the mill, very interesting.

What beautiful products and what a s***load of work  to get to such beautiful cones, skeins and balls of yarn... And then it still has to be knitted or woven.

D6095AF2-C254-4B49-A8BD-B88694C745E9

“Holly, thanks for the tour. We loved it” ! 😊.

It was really great fun and (surprisingly) I bought some wool again: Alpaca Tweed Silk❤️. I'm curious how this knits up. It feels amazing.

6027672C-DB66-4BFE-B638-40993274AB6C

And now... Drum roll... The NC500 scarf is finished!!

Today, in the car I have closed the top and bottom (grafted them, for those who want to know).

00011F59-5318-4B0C-811F-A6E5DB89376E

It weighs 350 grams and its name is... He doesn’t have one 🤔🤪.

9FFEEF76-29FE-4B29-AF35-267F6FF3A503

I need to wash and block it at home. Then it will be truly finished.

Tomorrow we are going to Hull. And then on the ferry so we will be back home on Sunday morning.

If we come across more nice stuff ‘en route’ we will post something and if not, well then this was it.

We really loved this roadtrip, so maybe we will come up with another one in the future. Who knows? 😊

Tonight: groceries. We have to bring: Ginger beer, custard, Haggis, Bold detergent (lavender), cheese, crackers...

Tomorrow, on our way to Hull lunch with Claire and Stephane! 😄👍❤️

Love,

Peter and Irene

1. Els Andriessen:
    21 juni 2019
    Dank je voor je mooie verhalen. Ik zit nu op camping Kinloch op Skye. Fijn zonnig weer, wel een koude wind. Wat een prachtig land is Schotland.
  2. Nelleke:
    Jammer dat jullie reis nu tot een einde komt. Ik heb genoten van je verslagen en alle mooie (en grappige) foto's. Dat het mooi is in Schotland hadden we al eens zelf gezien, maar jullie lieten heel wat nog onbekende nieuwe plekken zien. Super om zo mee te genieten 😍
  3. Carlien:
    21 juni 2019
    Dankjewel voor je mooie verhalen. Ik heb er elke avond naar uitgekeken! Als we volgend jaar in Schotland zijn gaan we zéker naar the Border Mills! En ik heb heel wat van je andere belevenissen als tip opgeslagen.
    Trouwens knap van je dat je de plaid hebt laten liggen.... het was ook wel een heleboel geld....
    Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe de sjaal straks aanvoelt qua prikkerigheid. Is het vergelijkbaar met de Jamiesons van Shetland?
    Voor nu een goede reis terug naar huis🤗
  4. Gerard Walet:
    The Big Yin
  5. Francis:
    Ohhh die trui achter jullie.... foto met Irene en Holly.... zoo gaaf ....
  6. Marijke Klaren:
    21 juni 2019
    Wat een super gave mooie dingen weer en kwamen er al voorbij, dankjewel voor het delen van al dit moois en een voorspoedige thuisreis gewenst.
  7. Plonie:
    Dank je wel voor jullie mooie reisverslagen,wat heerlijk om op terug te kijken.
    Goede thuis reis!!
  8. Jolande van de Beld:
    22 juni 2019
    Dank je wel voor het leuke reisverslag! Ik heb ervan genoten en het was net of ik een beetje meereisde met jullie. ;)
    Goede terugreis gewenst!
  9. Rijk:
    22 juni 2019
    Hoop dat je, na al die moeite wol en ginger beer in te slaan, niet vergeet nog een mooie fles whisky te kopen. Wel thuis "and thanks for the memory". we
  10. WT:
    Natuurlijk vooral voor jullie jammer dat de reis er bijna op zit, maar ook voor mij als volger van jullie blog. Was heel leuk! En de sjaal is prachtig geworden. Goeie bootreis vannacht.
  11. Esther Wijnands:
    22 juni 2019
    Dank dat we mee mochten reizen, voor je verhalen en prachtige foto's!
    Goede reis naar huis!
  12. Ans vd Burg:
    24 juni 2019
    Het was
    leuk om jullie te volgen, goede reis!!